Wat kost een website

Beoordeel dit item
(0 stemmen)

Dat is zeker geen eenvoudige vraag, immers wat zijn uw wensen en doelstellingen met de website ?

Duidelijke voorstelling van uw bedrijf

Duidelijke voorstelling Tip 1 : Schets een beeld van uw bedrijf en zijn markt. Hoe meer inzicht de webbouwer krijgt in het bedrijf, zijn producten en diensten, zijn markt, zijn benchmark en zijn doelgroep, hoe gerichter hij zijn offerte kan opmaken. Geef in deze context ook een overzicht van de bestaande communicatie naar uw doelgroep. Dit kan de websitebouwer die een offerte wil maken, helpen om de website beter te laten uitkomen als een geïntegreerd onderdeel van de bestaande communicatiestrategie. Het is voor het succes van een website belangrijk dat alle media naar elkaar verwijzen: de website naar de zaak, mailings naar de website, reclame naar de zaak en de website, enzovoort. Tip 2 : Definieer uw doelstellingen. Doe vooraf zelf een grondige denkoefening rond de basisvragen. Er zijn 3 redenen waarom u als bedrijf een website wilt: merkcommunicatie, verkoop en operationele besparing. Maak een keuze. Operationaliseer ook uw doelstellingen. Het zou gerust kunnen dat u via de website alleen met uw bestaande klanten wilt communiceren per e-mail. Of misschien wilt u via uw website mensen van buiten uw regio overtuigen om uw winkel te komen bezoeken. U kunt dit bereiken door promoties, door expertinformatie of door mensen op ideeën te brengen. Dit zijn concrete doelstellingen. Baken daarnaast ook duidelijk de verschillende doelgroepen af waarvoor de website bestemd is. Naar het voorbeeld van de website van de stad Ieper (www.ieper.be) kunt u op de homepagina vragen in welke hoedanigheid men uw website bezoekt (bvb. als bestaande klant, geïnteresseerde of anderstalige). Tip 3 : Baken de grenzen van uw budget duidelijk af. Webbouwers hebben het vandaag moeilijk om te overleven. De exuberante bedragen die zij konden vragen in de hoogdagen van de internethype zijn daar mee de oorzaak van. Stel daarom uw budget duidelijk vast in het lastenboek. Daarmee nodigt u de bedrijven eigenlijk uit om te tonen wat zij voor dit budget kunnen leveren, wat een gezonde manier van zakendoen is. Een interessante manier om een lastenboek op te stellen, is het opsplitsen van de prijssetting in een offerte voor een basiswebsite op korte termijn en een "full function" website op lange termijn. Heel belangrijk is dat u ook een duidelijke en ondubbelzinnige prijssetting per jaar vaststelt voor het onderhoud van de website, zoals hosting, huur van bepaalde modules, e-mailadressen en jaarlijkse registratiekosten. Vaak blijken offertes waarvan de prijssetting op het eerste zicht nog wel meevalt, op lange termijn gewoon schandalig duur te zijn bij een betere kijk op de variabele kosten.

Lees 9853 keer

Deze flash header werd gemaakt voor Pandemonium, de oudere benaming van mijn webdesign bedrijf Op 't einde van de flash animation gaat de banner automatisch een mail willen sturen naar 't oude email adres. Je mag dat gebruiken, maar gerust ook een mail sturen naar het mail adres op deze site. Dat werkt beter altijd :)

webdesign
Uw bedrijf moet opvallen op het internet!

Het internet is zoals een appel, duizenden in een dozijn, maar een mooie groene appel associeert u met gezond. Een rode appel met kerstmis ? En met wat associeert u een blauwe of paarse appel ?

Enkel door anders en uniek te zijn valt uw bedrijf op op het internet. Wij weten als de beste hoe we dat moeten doen. Profiteer van onze expertise!

webdesign

SCAN IT

qrcode

Vernieuwing

Wij bij SiteGuru streven er naar om het web te vernieuwen.

Onze service, in samenwerking met U, in combinatie met ons design team, geeft ons de kracht en de mogelijkheid om uw website volledig af te werken naar uw behoeften.